آنیتا کوچولوی منآنیتا کوچولوی من، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره

به انتظارت می مانم

هفته ی 28

1392/2/3 15:44
نویسنده : مامانی
2,651 بازدید
اشتراک گذاری

اینم دختر کوچولو ی نازم تو هفته ی 28 ؛الهی مامان فدات بشه

  در این هفته جنین بیست و هشت هفته ای است. چین و چروکهای سطح مغز رشد پیدا می کنند. تحقیقات نشان داده است که هوشمندی از همین دوره از جنینی شکل می گیرد. وقتی که سطح مغز بزرگتر می شود، سلولها در لایه ی سطحی مغز زیاد می شوند. مغز جنین تنفسهای جنین را کنترل می کنند و جنین خود دمای بدنش را تنظیم می کند. موهای جنینی کم کم از بین می روند، اما مقداری از آنها در روی کمر و شانه ها باقی می ماند. جنین حالا دارای موهای اصلی است. لایه چربی زیر پوست جنین کلفت می شود و پوست جنین را صاف می کند. چربی ها تفکیک شده و به عنوان انرژی مصرف می شود. جنین تا اندازه ای که در رحم جا داشته باشد حرکت می کند. جنین با پاهایش لگد می زند و با دستهایش ضربه می زند. برخی از جنین ها در این هفته خود را چرخانده و سرشان را رو به پایین می آورند. مادر چرخیدن جنین را حس می کند زیرا جنین به سقف شکم و به پهلوها ضربه می زند و مادر در قسمت پایین شکم احساس سنگینی می کند.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان آتنا جون
2 اردیبهشت 92 1:29
عزیزم یک هفته نزدیکتر شدی به لحظه ی دیدار از صمیم قلب بهت تبریک می گم آرزو بهترینها رو برای تو و دختر گلت دارم ایام همیشه به کامت باشه بیـــــــــــست و هـــــــــــــشـــــــــــت هــــــفتگیت مبارک فدات شم
مامان مهبد كوچولو
2 اردیبهشت 92 8:27
الهي قربونش برم كه داره به دل مامان ضربه ميزنه ! داره در ميزنه ميگه من كجام ؟ كسي صدامو ميشنوه ؟ كي بيرونه ؟؟؟؟ عزيزززززززززززززززم ديگه خانومي شده واسه خودش ماشاالله . از روي شكمت نازش كن .
مامان کیانا
2 اردیبهشت 92 10:41
سلام . عزیزم خوب کردی که قالب وبلاگت رو عوض کردی آخه اون قبلی با بارگهای پاییزی یه کم دلگیر بود . سعی کن همیشه شاد شاد باشی به خاطر نی نی نازی که تا چند وقته دیگه می یاد تو بغلت . مواظب خودت باش .
سمیه
2 اردیبهشت 92 20:57
راستی گل قشنگم منم با افتخار لینکت کردم ولی بگو با چه اسمی لینکت کنم بهتره فعلا با اسم مامان الینا لینکت کردم
مامان دانیال
3 اردیبهشت 92 8:50
ای جان دورت بگردم فسقلی